torsdag den 8. maj 2014

Ny karriere som 55-årig

Lucy Kellaway skriver i Politiken onsdag den 16. april 2014:

'Arbejdsgiverne vil få gavn af at ansætte aldrende nybegyndere, der ønsker at skifte spor... Store virksomheder insisterer primært på at besætte begynderstillinger med nyuddannede, fordi de er billige og ivrige. Men det grå guld behøver ikke at være dyrere. Professionelle folk i 50'erne har ofte råd til at starte på nederste løntrin ...' Lucy Kellaway foreslår, at der kommer en nybegynderordning for midaldrende

Hm, men hvad med en ny karriere som 62-årig?? Jeg må konstatere, at ved fyringer og naturlig afgang i det offentlige bliver stillinger indenfor mit fag besat med nyuddannede i 'løntilskud' eller 'virksomhedspraktik'.
Et år efter min fyring er jeg stadig jobsøgende, så nu vil jeg forsøge at komme i betragtning til et job med 'løntilskud'.



Ingen kommentarer: